14 december 2007

.se tillfällig ursäkt

ja, så kan det vara. Sitter och skriver på bloggen medan min kompis
håller på att skruva ihop en Ikea-bokhylla, av det smalare formatet
men jag tänkte att han skulle ha roligare om han gjorde det själv,
utan min inblandning - vet inte om han håller med. Det blir spännande
att se om alla skruvar och delar finns i paketet. Han har ju två barn
som hjälper till så det borde ju funka alldeles utmärkt.

Det spikas och hamras i rummet bredvid, så jag antar att jag får dra
mitt strå till stacken. Låt oss njuta av helgen, i den mån det går, jag
fick oväntat lite mer att göra efter en smärre fadäs i distributions-
ledet.

Det var Lucia i går, men jag såg ingen Lucia eller hästar utanför mitt fönster
och det vore tråkigt om de lagt ner den traditionen, så jag får anta att jag
helt enkelt missade att titta ut när Lucia-tåget drog förbi, med hästar och
vagnar. Jag som hade tänkt att återuppta mitt avbrutna bildbloggande med
den bilden, mörker och Lucia-tåg hade blivit ett svårfångat men säkert
stämningsfult foto.

Vi får se vad det blir för bilder i kväll när Triskel anordnar bolero-kväll. Jag
ska försöka fånga La última lágrima på bild. Jag ska prova för första gången
mitt enbenta stativ. Kort slut, som jag inbillar mig att radioamatörerna
avslutar sina sändningar.

Inga kommentarer: