17 december 2007

.se man lär sig nåt nytt varje dag... 1

Ja, vem har inte hört det förr, men det lustiga är att ibland lär man
sig nya saker där man minst anar det. Det är i och för sig inte så
konstigt att jag inte kände till det här, men det förvånade mig i alla
fall att apoteket säljer senap. Jag gillar inte senap så jag har aldrig
haft senapsabstinens som jag försökt råda bot på småtimmarna. Nu
finns det ju jouröppna apoteket, frågan är om man kan köpa sånt då.
Det får väl den som känner senapsabstinensen svara på.

Tydligen så sålde apoteket på gamla dar alla möjliga kryddor, nu verkar
de nöja sig med saffran och en kryddblandning för att göra egen glögg.

På tal om annat såg jag "Pans labyrint" i dag för tredje gången och de
otäcka scenerna var lika otäcka och det vackra fotografiet var lika
vackert. Se den, trots det brutala våldet är den oerhört vacker.

Och det var allt från en dator på T-Centralen i väntan på tåget hem.

Inga kommentarer: