20 december 2007

.se i väntans tider

Köplats 39 och det finns 49 handläggare. Det blir spännande att se
hur lång tid det tar. Jag har ringt till skatteupplysningen för att
registrera mig som frilansfotograf. En minut senare är jag på plats
26, dessutom kan man låta dem ringa upp en. Vilken fantastisk
service. Jag väljer dock att stå kvar och höra dem räkna ner. Tänkte
egentligen åka in till den nya skrapan som inte är en skrapa längre
och lämna min skatte- och avgiftsanmälan där, men det går ju att
göra på nätet, så… Nu är det bara 17 kvar.

På tal om telefonservice så ringde jag till Canon helpdesk i går för att
höra hur det går, de skulle höra av sig, men det hade de inte och tiden
gick. Det visade sig att killen som tog emot mitt första samtal hade
skrivit in alla uppgifter felaktigt, även om telefonnumren stämde. Nu
har jag i alla fall fått ett ärendenummer så jag får återkomma efter jul,
för även om supportkillen sa att de skulle ringa till mig i dag så tror
jag inte att de gör det. Japp under den här tiden har jag klättrat upp till
femte plats. Och se där var man framme. Nu är allt ifyllt men servern
kraschade eller nåt, så det gick nog inte fram. Jag pratade med en
tekniker och han skulle ringa efter fyra, så vi får se.

Inga kommentarer: