27 december 2007

.se om morgondagen

Sitter framför datorn och i stället för att jobba surfar jag, det är ju
trots allt juletider och jag har skjutit lite åt sidan mitt fotobloggande,
eller snarare att titta på andras fotobloggar. Det finns inte en susning
att man kan läsa eller se allt som finns, men har man tur så hittar man
ett par favoriter på vägen. Förr eller senare måste man hitta rätt, får
man hoppas.

Det finns många som inte vågar ge sig hän åt sina ambitioner, och det
är väl på gott och ont. Vissa lever i det förflutna andra kör full fart
mot framtiden, och allt är gott, men nånstans däremellan finns nutiden,
och det är där vi måste leva. Det är den som vi måste suga ut all must
ifrån.

Snart är det dags för nyårslöften och det var nog flera år sen jag har
slutat att ge dem, inte för nån speciell anledning. Kanske helt enkelt
för i stället för löften har jag lite drömmar att ta itu med, och de kan
dyka upp oavsett årstid eller högtid.

I morgon är det 1 april i Spanien, nej, de har inte en annorlunda
tidräkning, men de firar vår ”april, april, jag kan lura dig dit jag vill”
den 28 december. Det är roligt att se hur svenska tidningar ibland
gör eko för nyheterna som dyker upp, särskilt i sporttidningar som
Marca och As, som är en källa för nyheter för Sportaftonbladet när
det gäller spanska ligan. Garanterat att det dyker upp en nyhet om
Ronaldinho – som i flera månader har varit så gott som såld – och
det kan visa sig vara mer än ett skämt…eller inte.

Inga kommentarer: