16 januari 2008

.se gott och blandat

Det är med lite skräckblandad förtjusning som jag ger mig ut på nätet
och det av flera anledningar. Jag har arbetat klart för i dag, och under
min arbetstid händer det ganska ofta att jag surfar på jakt efter det ena
eller det andra, och även då är det lätt att komma på avvägar. Så jag
sitter och läser min RSS-skörd, och den börjar växa. Det värsta och det
bästa med det, är att det som var en tät skog av sidor börjar långsamt
att förvandlas till individuella träd. Träd som har namn, och som har
förgreningar som tar mig till andra träd eller visar mig vägen genom
dolda stigar. En hel värld att upptäcka från mitt skrivbord. Internet
handlar ju om att använda hyperlänkar, och man vet aldrig var man kan
hamna.

Så vi är 16 dagar in på det nya året, och det här med att skriva blogg
har gjort att jag på första gången på länge är van i början av ett år att
skriva vilket år jag befinner mig på. Jag hade lätt att av nån anledning
dröja mig kvar i det föregående året. 2008 fyller Smurfarna 50 år, vem
skulle tro det. Att en blå krabat som var tre äpplen hög kunde klara sig
så bra, så bli inte förvånade om de dyker upp på stan.

Nej, nu ska jag låta datorskärmen vila lite, eller snarare mina ögon och
göra i ordning lite popcorn för att se åttondelsfinalen i spanska cupen,
mellan mina två lag. Real Madrid och Mallorca.

Inga kommentarer: