23 januari 2008

.se det är kallt...

Rapport från en 7-elva, de har nämligen internet nuförtiden.
Jag har varit ute i stan sen tvåtiden och det var riktigt kyligt,
men det blev nog lite bra bilder, så jag klagar inte...inte så
mycket i alla fall. Eftersom jag blev lite sen i starten blev det
ett antal nattbilder och de är ju härligt. Några av dem dyker
nog upp på fotobloggen.

På tal om annat så fyllde min bror år i går. Ja, må han leva, ja,
må han leva uti hundrade år...! I dag var jag och köpte lite
serier som han bad om, jag räknar med att han läser den här
bloggen om nån vecka när det börjar bli lite lugnare för honom,
men hursomhelst är det ingen hemlighet. Det blev en hel del
"91:an", och av en händelse hittade jag några "Åsa Nisse" -
jag glömmer alltid bort vad den sistnämnda serien heter.

När jag ändå var vid Mariatorget gick jag in i Staffars serier
och köpte två "The Comics Journal" - när jag nu ska hinna
läsa dem. Det ena var det senaste numret och det andra var
ett nummer där de intervjuar Terry Moore, mannen bakom
den fantastiska "Strangers in Paradise" - intervjun finns här.
Jag tror att jag ska flytta min prenumeration dit i stället. De
känns bättre.

Inga kommentarer: