6 mars 2009

.se så trött så trött...

Så här dags sover väl brorsan eller så har han vaknat
från sin siesta, jag kom hem runt sex tiden i morse, en
halvtimme innan planet skulle lyfta till Girona.

I dag kom Stora boken om Mumin, och den är sååååå fin,
man blir glad bara av att bläddra i den, om den kommit
en dag tidigare hade Alberto kunnat ta med sig den. Sen
kom också Kaxiga fåglar av fotografen Brutus Östling som
jag tror att jag har skrivit om tidigare. Jättefin bok, redan
inne på tredje upplagan. Kul att det går bra för honom, han
är en duktig fotograf. Här berättar han själv om boken:



Annars så blev det en hel del böcker på rean i går, ganska
oväntat för jag skulle bara visa några i klassen de fotoböcker
de reade – jag hade ju varit där veckan innan och plöjt igenom
böckerna. Så jag kånkade runt med dem när vi gick till
utställningen, eller ja, jag fick hjälp med ena påsen. Snälla
klasskamrater man har. Vi pratade lite om köpimpulser, och
hur jag kunde styra mina när det gällde vissa saker men hade
svårt att tygla mig när det gällde andra saker. Men det är ju
lite svårt att säga nej till Brassaï, böckerna var trots allt till
halva priset.

På tal om fotografer och vernissage så är det två stycken på
Galleri Kontrast på torsdag. Årets bild 2009 och Blues Shots.

Just det, konserterna igår var riktigt bra, även om jag väntade
mig bara en. Lokalen var stämningsfull – sist jag var på Bara Vi
hette det nåt annat och de hade ett biljardbord. Måste nog hänga
lite mer på Söder. De som spelade var Jessica Pehrson och mina
vänner Contardos. Som sig bör så hade jag kameran med mig så
det blev ett par bilder.



.

Inga kommentarer: