27 mars 2009

.se twitter och earth hour

I dag skapade jag ett twitter-konto. Det är så mycket snack
om det så jag tänkte prova det innan jag börjar dissa det. Sagt
och gjort. Ska testa det ett tag så får jag återkomma med
intryck. Det verkar vara många av de bloggar jag följer med
rss-flöden som använder sig av twitter också.

I morgon ska ljusen släckas en timme, symbolikhandling som
kanske leder till nåt i framtiden. Däremot känns det märkligt
att vissa ställen som har ljuset släckt normal kommer att tända
för att sen släcka det när klockan är 20.30. Är det inte lite
kontraproduktivt. Det är säkert inte rätt ord, men det var det
jag kom på så här på en fredagskväll mitt i en jobbpub. Är det
släckt redan så har man skött sig. Då ska man väl fan inte tända
för att visa att man är med.

Ska vi få se stjärnorna i morgon i storstaden?

.

Inga kommentarer: