3 februari 2008

.se och så kom snön tillbaka

Och så kom snön tillbaka och allt blev vitt. Satt hemma och åt
frukost och tittade ut på snöfallet och jag kände hur det drog
i avtryckarfingret. Jag ville ut och fota de stora vackra snöflingorna
som sakta föll ner, men först måste ju filmen jag tittade på ta slut,
givet vis skulle det innebära att jag skulle riskera att bli utan snöfall
på bild, men det var ju ändå söndag.

Med kameran i högsta hugg och varmt klädd gav jag mig ut. Jag höll
kameran i höger och gick ut mot skogen. Skog och snö borde bli vackra
bilder tänkte jag. Jag hann ta några bilder där snön föll, men självfallet
så slutade det att snöa ganska omedelbart. Kvar fanns ett vackert
vinterlandskap, och skymtar av den vår som annalkades för växterna.

Märkte att det var jäkligt svårt att snyta sig med vänsterhanden, ja, om
man är högerhänt som jag. Hur som helst så postade jag ett foto för några
timmar sen, ett foto ur dagens fotoskörd.

Inga kommentarer: