26 februari 2008

.se kan verkligen canon

Relativitetsteorin tycks fungera fint för Canon. I december
sa de att de skulle höra av sig angående felet i Mark III, då
hade de skrivit fel på alla, och då menar jag alla mina uppgifter,
det var fel från namn, till telefonnummer och adress. Det må
jag säga var skickligt. Så jag tänkte att när jag rättade på alla
uppgifterna skulle de åtminstone höra av sig. Senast jag
pratade med supporten fick jag numret till Canonverkstaden
i Göteborg, de gav mig numret till de i Stockholm och där
förstod de inte riktigt hur jag hade fått numret. Jag beslöt
mig för att vara en god gosse och vänta på min tur. Det
här var i början på januari. Nu börjar februari ebba ut
och eftersom det gick så bra med HP i går så tänkte jag göra
ett nytt försök. Nu lovade killen att en tekniker skulle höra
av sig och säga bä eller bu, för hittills har de varken sagt
det ena eller det andra. Han lovade att garantin skulle
rättas till den dag som jag fick felet åtgärdat, vilket jag
redan visste eller anade ryktesvägen. Hur som helst så
skulle de höra av sig inom två dagar, märk väl att det är
tisdag i dag, och killen sa ”om de inte hör av sig den här
veckan, så hör av dig igen så får vi kolla på det.” Ja, det må
jag säga vara förtroendeingivande. Jag menar, de måste ha
en lista på de som har anmält sig att de vill ha felet åtgärdat,
den listan måste de beta av, de gör säkert undantag för
yrkesfotografer, men de måste ändå kunna säga ”du har
nummer tusen och vi fixar i snitt tio kameror per vecka, så
2009 blir det din tur”. Det är ju inte det svar jag vill ha, men då
vet jag åtminstone nåt.

Inga kommentarer: