6 februari 2008

.se allt som gör mig glad

Nu har det här med bloggandet kommit till en fas där jag driver mig själv
till att skriva, och allt är gott. Det har varit mycket funderingar och ett
fåtal dikter som har hittat fram, ett antal bilder, trots bloggens namn, har
också hittat hit och fler lär det bli; utan tvivel. Det har blivit dags för mer
kreativitet, vi får se om det är positivt eller inte. Jo, hur som helst så
kommer de inläggen att heta not/noter, vi får se.

RSS-flöden och datum har drivit mig till vansinne ett tag, men nu har jag
åtminstone fått ordning på den här bloggens flöde och det känns bra, vore
trevligt om DN fick det också på sin kulturdel som just nu bombarderar mig
med samma inlägg ett halvt dussin gånger under dagen, med alla möjliga och
omöjliga datum, vissa inlägg har varit daterade på 3000-talet, det kan man
kalla framförhållning och andra på 1970-talet, bakåtsträvande eller på jakt
efter nåns rötter? Men det är många bloggar som har det problemet, att deras
RSS-flöden daterar alla inlägg till 2008-01-01, som var mitt problem. Lösningen
var att skapa ett nytt RSS-flöde genom FeedBurner.

Inga kommentarer: