17 februari 2008

.se drömtydningar

Ibland hamnar man på nån sorts mellanläge mellan vad som
är verkligt och vad som är dröm och det är möjligtvis febern
som är den stora boven, men medan jag sov och bitvis frös
kom jag fram till logiska lösningar, kombinationer med färger
på kläder och antal, alltid i en häxbrygd som skulle leda till att
jag skulle bli frisk, för visst fan är det trist att vara sjuk. Jag vet
inte riktigt när det bröt ut, men det är väl till stor del den bedrägliga
solens fel, för plötsligt verkade allt så underbart vackert, varmt
och det var ju inte det. Visst, kylan gör inte att man blir sjuk hör
jag nån säga, visst, ta den där om Rödluvan också. Det gör ont att
hosta och jag har knappt nån röst. Vi får se om maten ger mig
styrka eller om det också är en skröna. Får väl återgå till mina drömmar
efteråt och se om jag hittar nån lösning.

Inga kommentarer: