30 januari 2009

.se OS-funderingar

Jag har länge varit emot att använda iTunes, främst för att som musikspelare
har jag föredragit att använda Winamp, sen finns ju där i botten ett Mac-ogillande,
mest för att jag är uppvuxen på PC än av nåt annat skäl. Men jag antar att förr
eller senare kommer de att ha mig fången. iPoden var inte riktigt min grej, jag
kan erkänna att den är snygg men ogillar att den döper om alla filer och inte
funkar som en hårddisk – som min kära iRiver gör. iPhone är dock väldigt lockande.
Väldigt lockande.

Det råder ingen tvekan att de gör snygga produkter, men än så länge känns
de mer som om de stöter ifrån än tar emot. Visualiseringen när man spelar musik
på iTunes kan vara vackrare än andra uppspelningsprogram, men men…

Jag får återkomma när jag kryper till korset. Om fotograferingen tvingar mig
att köpa en MacBook Air eller liknande, än så länge håller jag mig till PC.

.

Inga kommentarer: