15 januari 2009

.se eldar


Det är nåt speciellt med eldar. De har en symbolisk betydelse,
och även trots att jag inte är pyroman, mer än att jag gillar
lägereldar och stora eldar som på Valborgsmässoafton. I brorsans
by har de tänt eldarna för en knappt timme sen och de knastrar och
sprakar. Det är nästan så att de pratar med mig, i ett sedan länge glömt
språk. De talar om hunger, om förnyelse, veden i grillarna brinner också
och där kommer det att grillas allt möjligt. Jag passade på och tog lite
bilder. Sen börjar festen och då blir det inget mer bloggande, så det här
är nästan som direktsändning från Algaida, med bild och allt.

Får lov att återkomma imorgon med rapport…

Lustigt nog fick jag för mig att tända en liten brasa här hemma, lyssna
på radion och läsa lite tidningar.

.

Inga kommentarer: