9 januari 2009

.se att resa eller inte resa

Sitter på tåget hem i stället för i ett flygplan på väg mot Spanien
för det är snöstorm i Madrid och Barajas har stängt flygplatsen,
det känns lite märkligt eftersom det är plus fem i Stockholm och
strålande solsken.

Vet inte om jag ska passa på att fota eller bara åka hem och slappa
några timmar, det är ju lite frustrerande att åka ut till Arlanda och
vända, det är ju inte direkt det man är inställd på. Världen är lite
uppånedvänd. Det är ju vinter både här och där, men just nu slår
den hårt där, här är det ganska milt. Okej, vissa dagar är det minus
tio i Stockholm. Men i dag är det plusgrader.

Skönt att man kunde lämna väskorna på Arlanda, enda dumma är
att jag lämnade min dunjacka där också, men det borde vara lugnt.
Just nu är jag väldigt sugen på mackorna jag har i en liten platspåse,
det skulle ha blivit min flygplanslunch, men nu får jag njuta av det
hemma i soffan.

Samtidigt som jag åker baklänges på tåget – ja, med ryggen mot
färdriktningen lyssnar jag på radio, och fastnar på en sångerskas
text. Här kommer de fyra första raderna:

"I want to be rich and I want lots of money
I don't care about clever I don’t care about funny
I want loads of clothes and f@#kloads of diamonds
I heard people die while they are trying to find them"

Jag gillar fyndiga låtar. Ska kolla om jag hittar videon till den,
då blir det en Youtube-länk. Och det blev det :)


¤

Inga kommentarer: