7 januari 2009

.se en tecknad kris i text

Gjorde en liten eskapad till stan i dag för att hämta min prenumeration
på serietidningar, och därefter styrde jag mina steg mot tunnelbanan
och åkte till Gamla Stan för att ta en titt i en annan serietidningsaffär
innan jag tog bussen. Jag hittade en bok om Marvels kris i slutet på
1990-talet, då de var nära att gå i konkurs. Den reades så det var ett
plus också. Jag köpte den och några serier till brorsan. Då jag hör
tjejen i kassan säga följande:

-Du är medveten om att det här är en vanlig bok. Ingen Graphic Novel.
-Jo, jag läser såna också, så det går bra.
-Ja, jag ville bara varna för många blir besvikna när de kommer hem.
-Ingen fara. Jag vill ha den.

Hon menade väl, men det var ändå än rolig situation. Sen när jag satt
på bussen tänkte jag att en Graphic Novel på ämnet hade varit ganska
rolig också – ja, den kommer säkert.

När jag tänker på det så borde jag väl skriva grafisk roman i stället.

¤

Inga kommentarer: