11 januari 2009

.se lite radiolyssnande

När jag letade efter texten till Lilly Allens ”The Fear” snubblade jag
på den här sidan. De har låttexter ihopkopplade med youtube-videon,
enkel idé men jag gillar den.

En annan femma är att det inte riktigt min kopp te som de säger
i den ö som kallas Storbritannien. Men det finns några guldklimpar,
bl.a. en grupp som heter My first Earthquake.


Här är deras hemsida där ni kan lyssna på de andra låtarna.

Sen såg jag att Regina Spektor gjort titellåten ”The Call” till Prins Caspian,
d.v.s. andra boken i Narnia-serien. Jag har ju skrivit om henne tidigare
nån gång, närmare bestämt här, men då tänkte jag inte i Youtube-banor
som jag gör just nu, så här kommer den.




MTV är död, länge leve Youtube, för nog är det så. MTV har gått över
till sina reality-program och lämnat musikvideorna åt sitt öde. Internet
och kanske Youtube i synnerhet är det nya MTV.


¤

Inga kommentarer: