16 januari 2009

.se dagen efter eldarna

Kläderna luktar rök, mest efter all grillning i går och de stora
brasor, självfallet så vände vinden alltid åt det håll vi stod, men
å andra sidan var det riktigt skönt att stå nära elden för ju
senare på kvällen det blev desto mer kylde det på.

Det var correfocs och det sprutade eld och gnistror överallt,
jag tog på mig kapuschongen och gick in under eldhavet och
fotade. Elden var okej, det som var lite jobbigt var alla smällare
som dundrade till då och då, och varje gång hoppade jag till
trots att jag visste vad som väntade. Det var ganska häftigt,
med ett dussin trummor som slog takten till djävlarnas dans -
det var de som höll i elden och smällarna. Jag ska lägga upp
lite bilder senare, på fotobloggen, eller kanske nån här.

I dag skulle vi ha åkt iväg till en annan by och en annan fest,
men de som skulle hämta oss hörde inte av sig, de var väl sega
efter gårdagen. Det var i och för sig ganska skönt för då kunde vi
stanna hemma nedgrävda under sovsäckar i soffan och kolla på
den ena filmen efter den andra.

Dessutom passade jag på att sova i andra filmen vilket gjorde att
jag var pigg lagom till tredje.

.

Inga kommentarer: