15 juli 2009

.se tatueringar och andra funderingar

Tänkte på tatueringar i dag, inte för att jag tänkte göra en
utan mer för jag undrade över en tatuering som jag såg,
en kvinna hade taggtråd tatuerad runt armen och mitt
i den fanns ett hjärta. Hur ska man tolka det, hjärtat
fångat i taggtråd? Är det en positiv känsla eller
en negativ känsla? Om man tatuerar något gör man
det för att man vill minnas något bra eller för att
man klarat av något dåligt. Jag har ingen aning. Har
inga tatueringar. Skulle jag tatuera något – det
skulle vara när de gör det smärtfritt och gratis
så skulle det vara en liten trollslända. Var? Ja,
helst ska den vara fri och flyga så det är ju
problematiskt med dagens tatueringsteknik. Är sugen
på att gå till en tatueringsstudio och sätta upp
en lapp att jag vill fotografera folk med tatueringar.
Ser det som ett framtida fotoprojekt. Det handlar
inte bara om att det finns så många vackra tatueringar
utan lite lära känna personen bakom tatueringen
och vad den betyder för den personen. Om man sätter
något på pränt på huden så måste det garanterat
vara viktigt. Om det inte är en fyllegrej, men det
är det väl sällan. Eller? Vad vet jag.

Ja, sen är det bara det gamla vanliga. Jag är
badsugen och fast på jobbet. Kanske att det blir
ett kvällsdopp, men inget hittills den här veckan.
Badkläderna var i väskan i alla fall, man vet aldrig
när man får ett badinfall. Eller med mig så vet man
att jag alltid får ett. Ja. Det är kanske så det är.

.

Inga kommentarer: