12 juli 2009

.se en hemlös räv...

...står på Drottninggatan och ser ut över Riksdagen. Den är gjord i brons
och skulptrisen heter Laura Ford.

Förr i tiden fotade jag ofta statyer men har kommit av mig lite på
den fronten. Får kanske göra något åt det. Fast är du nyfiken på hur
räven ser ut så är det bara att surfa så får du nog bildträffar på den.

I går jagade jag den perfekta rss-läsaren, och fastnade i nätet in på
småtimmarna, tiden går fort när man har roligt.

I dag cyklade jag runt i Älvsjö-området och ner till Årsta i ett par
timmar. Det är ett skönt färdmedel, men jag måste fixa ljus till cykeln
och en vattenhållare så att jag kan ha vatten inom räckhåll för man
blir otroligt törstig när man cyklar uppför backar. Tycker att det är
otroligt dåligt skyltat när man är ute och cyklar, det är ett rent under
att man hamnar rätt till slut. Å andra sidan så lär man sig väl vägarna
så småningom och då behöver man inte skyltarna. Man får lära sig
den hårda vägen. En dag med tid tänkte jag prova att cykla hemifrån
in till stan för att se hur lång tid det kan tänkas ta. Återkommer med
det senare. Just nu går det ju fint att ta tåget in med cykeln bara man
inte prickar in 6-9 på morgonen och 16-18 på väg tillbaka. Så om jag
ska ta mig till jobbet med cykeln måste jag cykla in. Vi får se.

Jag avslutar med en låt ur Regina Spektors nya skiva Far.



.

Inga kommentarer: