3 juli 2009

.se spöregn och sol

Det hör till ovanligheterna att jag går upp klockan sju
för att sätta mig framför datorn och jobba, men det är
väl fördelen – eller nackdelen – med att ha kontoret
en meter från sängen. Efter gårdagens maratonpass
på kontoret på stan var jag tvungen att göra klart
ett program med deadline 14, så jag gick och la mig
ovanligt tidigt kvällen innan, runt 23. Ja, för vissa
låter det ovanligt sent, men för en nattmänniska var det
tidigt. Hur som helst så var dagen solig, har jag för mig,
nu när jag skriver det är jag lite osäker. Och plötsligt
blev det mörkt i mitt rum så jag tittade ut och såg de
mörka molnen och så hörde jag åskan dåna. Det är så mäktigt.
Sen öppnade himlen upp, inte för att bli molnfri utan
för att släppa ner hinkvis med vatten. Det var ett riktigt
sommarregn som rensade luften och allt som stod i vägen.

Efter att ha hållit min deadline gick jag till affären
för att handla lite förnödenheter och sen så åkte jag in
till stan för att fika på kontoret och jobba några timmar
till med dvd-bränningar. Jag hoppades på våfflor men det
blev glass med jordgubbar, inte fy skam det heller.

Ah, och solen hittade fram. Nu ska det bli bad på Långholmen
och Thåström. Vad mer kan man begära.

.

Inga kommentarer: