5 juli 2009

.se blomma ut

Med tidningen i morse låg det en massa reklamblad, inget av andra
världen, men ett av dem påminde mig om nåt som jag skulle skriva
om för några månader sen när jag såg reklamskylten på första
gången på en buss. Det handlar om Viking Lines reklam där de frågar
oss tilltänkta kunder om vi vill ”blomma ut”. Jag tänkte lägga upp en
länk om kampanjen men just nu kommer jag inte åt sidan. Jo, men
nu är det så att när nåt blommar ut så dör det, och det är ju knappast
det de vill eller menar. Det är möjligt att det är en betydelse som
håller på att skifta. Jag vet med mig att jag själv har sagt det när
jag inte tänker efter. Men tyvärr så blommar nåt när blommorna
är praktiga och granna. Det kan användas bildligt om människor
också. Men om nån/nåt blommar ut eller över så vissnar det eller
dör. Nåväl låt oss alla blomstra i det vi gör och älskar.

.

Inga kommentarer: