16 juli 2009

.se cykeltur och nattdopp

Efter en lång arbetsdag med en överraskningsöversättning som dök
upp så där som överraskningar gör - helt oförväntat – när vi kom tillbaka
från lunchen så var det skönt att ta sig hem, ta ut cykeln och cykla runt
lite. Särskilt roligt var det på nedförsbackar. Uppförsbackarna som
bara är tvärtom är det inte lika kul att åka på. Jag cyklade till Coop Forum
och tittade vad kattmaten kostade men jag köpte inte för den var ganska
dyr. Däremot köpte jag en baguette och lite rökt skinka till mig och katten.
Då menar jag bara det sistnämnda. Baguetten är nog ingen kattfavorit
precis. Sen cyklade jag ner till sjön och byte om till badbyxor och hoppade
i och lät mig omfamnas av det mörka vattnet, som inte var speciellt kallt.
Luften kryllade med mygg så jag blev inte så långvarig trots att utsikten
var ögonbedövande vacker. Ja, det ordet kanske inte finns mer än i min fantasi
och 437 andra googleträffar, men det är en passande beskrivning. Som
vanligt ångrade jag att jag inte hade kameran med mig – som brukligt är
när jag inte har kameran med mig – vilket är naturligt, det är ju de tillfällena
som man kan ångra det. Tog ett par bilder med mobilen men det var för lite
ljus för att bilderna skulle göra verkligheten rättvisa.

.

Inga kommentarer: