18 juli 2009

.se grannar...

...eller vad har du gjort för mig på sistone? Det är ju alltid
trevligt när grannen under en grillar så att hela balkongen
ovanför där jag sitter luktar rök och tändvätska så att det
inte går att vistas utanför och man får till och med stänga
fönstret i sovrummet. Men visa bryr sig inte så mycket om
andra.

Som en av mina kära grannar som står och pratar kärleksrelation
med en tjej, kk eller inte kk, och hit och dit, och mitt i allt
ett ständigt återkommande ”vad gjorde du av min telefoooooooooooooon”
från någon tjej som är för full för att minnas eller överhuvudtaget
hitta den. Ja, leve nattlivet, klockan tre på morgonen behöver man
inte ens sätta på radion för att få underhållning.

Om hon hittade inte sin telefon förtäljer inte historien, inte heller
om paret gjorde slut eller satte tydligare gränser. Som tur är så bryr
jag mig inte heller. Ja, vad ska man ha dem till? Någon dag kanske man
får tillbaka hundringen man lånade ut eller pennan de behövde – fast
de med pennan försvann – trots att det inte var någon Montblanc de lånade.

.

Inga kommentarer: