6 juli 2009

.se kom att tänka på matrix

Fick ett kryptiskt meddelande på telefonen i dag och vet inte riktigt
om jag ska ta bort det eller forska lite och se var det kommer ifrån.
Jag har inte numret i min telefonbok så troligtvis är det inte från
nån jag känner om de inte har bytt nummer. Vilket är en möjlighet.
Andra möjligheten är att det är nån sorts virus, förhoppningsvis
ingen som utlöses när jag läser meddelandet, för i såna fall
är telefonen redan smittad – men det är väl inte så sannolikt
eftersom det bara är text. Numret är från en svensk mobil men
numret finns varken i Eniro eller hitta.se på nätet. Man kan
säkert ringa nummerupplysningen men det är ju inte gratis
så jag låter det vara så länge. Kanske längre fram om
nyfikenheten vinner slaget så kan jag ringa. Jag antar tills
vidare att nån har skickat sms – som jag tror kan vara
i ett annat språk med andra tecken än de vi använder
och därför så har det blivit så konstigt eftersom min sms
inte stödjer de tecknen.

Det är kanske de i Matrix som försöker kontakta mig,
för det står nåt om Agent Smith och Neo. Sen dyker
det upp andra möjliga namn. Hur ska man tolka det?



.

Inga kommentarer: