2 juli 2009

.se cykel in till stan

Åkte in till jobbet lite senare i dag för mellan 6-9
får man inte ta cykeln på tåget, och ett möjligt
lunchdopp gjorde att jag behövde ha cykeln med mig,
sen skulle jag få en till snabböversättning så det
såg mörkt ut, vädermässigt såg det självklart strålande
ut. Hoppade av tåget och cyklade på perrongen för jag
hade hamnat på fel ända av tåget - tänkte ju egentligen
hoppa av i Karlberg, men nåja. En man med en kärra
försökte stoppa mig och sa nåt att det där var ett
dåligt exempel för barnen, tänk om de skulle göra
likadant. Ja, möjligtvis har han rätt, men jag hade
inte tid att stanna och diskutera, även om jag
funderade på alla barn som sett mig - tror inte
att det fanns några, men då hade ju föräldrarna
ett ypperligt tillfälle att säga, titta där, så
där gör man inte. Det blev inget lunchdopp och
inget kvällsdopp heller för den delen eftersom
jobbet kom in så sent så blev det att jobba över
lite och sen var jag mer trött än badsugen, eller
kanske mer hungrig. Ja, idén att jobba nån timme
till nu känns inte så lockande, så jag satsar på
att gå upp tidigt i morgon och göra klart programmet
då. Sen får det fan bli bada av.

.

Inga kommentarer: