7 mars 2008

.se trött och tandfen

Det är nog ingen bra kombination att lägga sig sent
och väckas tidigt, så av förståeliga skäl är jag trött.
Funderade lite på tåget hem vad jag skulle skriva om
i dag, men kom inte fram till nåt, var för trött för
att tänka på det. Så jag nöjer mig med att säga god natt.

Jo, jag funderade lite på en översättning som jag håller
på med som handlar om den spanska tandfen, ni vet
den som dyker upp när man tappar en mjölktand och
lägger den under huvudkudden. Det kommer nog att
ställa till det i översättningen. Det blir tandfe vs musen
Pérez, eller kanske lika med, eftersom de utför samma
utgift. Nåja, jag lägger mina funderingar under
huvudkudden så hoppas jag att jag finner en lösning
där i morgon bitti. Får återkomma om ursprunget, om
jag råkar snubbla på det, här är om den engelska varianten.

Inga kommentarer: