21 januari 2010

.se några fotografer

I videofönstret nedan ser du sista avsnittet av
Within the Frame med David duChemin. Här
är också en länk där du hittar till samtliga tjugo.
Hans blogg är en av de jag följer via rss, i dag
upptäckte jag att den slutat hämta därifrån så
jag har lite att ta igen.



Peachpit har flera intressanta poddsändningar.
Som Joe McNallysMoments it clicks”.

Sen har vi Depth of Field with Matt Brandon (The Digital Trekker)
där han intervjuar ett antal fotografer, bland annat Chris Orwig,
Ami Vitale och ovan nämnda David DuChemin. Dessa intervjuer
är inte video utan bara ljud. Rss-länken hittar du här.


Här är Chris Orwigs intervju:


Man kan väl säga att de har fotograferna pratar mer om
vision och vad man vill att bilderna ska förmedla tittaren.
Så jag ska lyssna och se vad jag kan lära mig av dem.

.

Inga kommentarer: