29 januari 2010

.se lite bilder



Bilden ovan är tagen på Galleri Kontrast när de hade Stockholmstema,
och folk fick komma dit och lämna bilder. Jag måste förbi och höra med
dem om min bild blev såld eller om jag ska hämta den. Det fanns många
bra bilder och det var en rolig utställning, jag hoppas att de fick blodad
tand och gör fler såna här kollektiva utställningar.

I dag fick jag äntligen chans att ta bilderna med X-Men som jag hade
funderat på. Det blev inte på balkongen eftersom där var snön lite väl
nedtrampad av Molly - a.k.a. the cat - men utanför mitt fönster fanns
det lite att jobba på. Sagt och gjort, på med en massa kläder och ut med
modellerna i snön. Det är a och o att klä sig varmt så att man orkar
genomföra fotningen och kan tänka klart.

Jag bad Warren Worthington III att landa på snön. Han är väl mer känd
som Angel.


Sen dök plötsligt Scott Summers upp. Lite mer diskret klädd än Angel.


Ja, jag gillar serier i allmänhet och X-Men i synnerhet. Det blir nog
fler bilder med mina hjältar. Cyclops följde med en gång till studion.

När jag ändå var inne på det tänkte jag tipsa om lite miniatyrfotografering,
men jag hittar inte länken just nu, så jag får återkomma. Under tiden kan
du titta på serien Plastic Life av Vincent Bousserez här. Sen kan man
vända på det och ta bilder med ett tilt shift-objektiv och få verkligheten
att se ut som en modell. Här förklarar Vincent Laforet det. Återigen,
det var bara ett tillfälle att bägge hette Vincent, tror jag...

På tal om än mindre miniatyrer så titta här.

Och nu för att avsluta det hela så lyckades jag hitta I skuggan av ett
världsarv
.

.

Inga kommentarer: