11 november 2009

.se och så skickade jag iväg ett fax

Ja, jag lovar. Faxar trodde jag hade dött ut ungefär samtidigt
som cd:n tog kål på lp-skivan, ja, i den vevan i alla fall. Men
det är klart än är det företag som behöver få saker och ting
via fax eller vanlig post. Det är väl på tiden att vi börjar
skriva mer för hand. Tänk att få ett handskrivet brev, det
lär ju inte hända så ofta nu för tiden. Vykorten har blivit
till mms, om man inte lyckas övertyga nån att skicka ett
vykort. Och det har jag gjort då och då.

Jag skriver för hand då och då, men oftast är det för mitt
eget nöjes skull eller närmare bestämt för i princip bara
mina ögon. Så kravet på att det ska vara läsligt för andra,
eller ens mig, finns inte. Att jag sitter på tåget, bussen eller
flyget underlättar inte heller alltid handskriftens läslighet.

Jo, men om vi återgår till faxet så sökte jag sidor på
nätet från vilka man kunde skicka ett fax gratis och
som tur var hittade jag det. Så nu är det sänt och
förhoppningsvis mottaget. Fick skanna in de påskrivna
papperen. Nu väntar jag bara på en bekräftelse att
faxet hittade ända fram.

.

Inga kommentarer: