9 november 2009

.se bra och dåliga filmer

Dagens film tillhörde nog det dåliga segmentet, samtidigt som
det fanns scener som jag gillade. Som en ballongscen som fick
mig att fundera på att blåsa upp ballonger och fylla ett rum, i
filmen var bara golvet i ettan fylld med gula ballonger, men
jag föreställde mig lite fler ballonger, mer av ett bollhav. Sen
gjorde de nåt som ger mig kalla kårar. De började trampa på
ballongerna. Ballonger som sprängs får mig alltid att hoppa
till. Jo, vad jag ville komma fram till om vi lägger ballongerna
åt sidan var att ibland så kanske man förkastar en film för
tidigt, för att om jag hade sett den hemma hade jag nog stängt
av efter fem-tio minuter - så pass rolig var den - men nu när
jag var i spanska institutets "biosal" så stannade jag kvar. Så
inläggets sensmoral i dag är "ha tålamod".

Vad det var för film? Den här.

.

Inga kommentarer: