14 november 2009

.se fotomässa

En dag kvar, det vill säga i morgon, så ni som är i Stockholm kan ju
passa på att gå. 150 spänn kostar i och för sig inträdet, om man inte
har en rabattkupong på 30 kronor. Väl där kan man passa på att
prova alla de där objektiven som man inte har råd att köpa - just
nu i alla fall. Ni vet de på 600 mm eller 800 mm, de man kommer
att få sponsrade i framtiden av Canon, Nikon eller vad det nu är
för tillverkare man använder. Är helt trött i benen nu, så i morgon
tror jag att jag skippar mässan, om jag inte övertalar mig själv att
jag ska åka dit och köpa någon bok, ritplatta eller stativ. Två dagar
på mässan och inte en enda bok, det hör till ovanligheterna.

Jag var sugen på en ritplatta för att se om det var något för mig,
men försäljaren tyckte att de billigaste varianterna inte var
seriösa nog, även om jag tyckte att det kanske är värt att testa
en enklare version och bilda sig en uppfattning innan man lägger
ner x antal tusenlappar på en proffsvariant. Men jag blev lite anti
att köpa något. Det är ju inget jag behöver just nu, även om det
vore kul att testa hur de funkar.

Kul att Fotografiska museet äntrade scenen, med lite bilder och
information om hur det kommer att se ut. De öppnar i maj 2010.
Mer information hittar du här.

.

Inga kommentarer: