10 februari 2009

.se som man bäddar får man ligga

Vissa ordspråk fungerar inte alltid, som det i ämnesraden.
För i det här fallet handlar det om för lite sömn och det beror
på att jag följde min vanliga måndagsrutin, ja, förutom att jag
missade filmen, men sen när jag kom hem var jag tvungen
att göra klart fotografpresentationen och det föremål som
jag skulle ha med mig för att kittla lite på kreativiteten hos
mina kursare. Nu med ögonen halvt stängda sitter jag och
kollar på bröllopsbilderna, och bestämmer vilka som ska
vara med och vilka som faller bort på grund av att blixten
har bränt hål i vissa delar av bilden eller för att de känns
som upprepningar. Det blir en ordentlig hög bilder trots
allt.

Jo, hur som helst så får jag ju inte ligga, så jag får inte
det ovannämnda ordspråket att fungera. För om jag
hade bäddat hade jag nog passat på att sova också.

.

Inga kommentarer: