8 februari 2009

.se att få tiden att räcka till

Dilemmat med att ta många bilder är att man sen
måste fixa till dem, skriva nyckelord så att man ska
kunna hitta bilderna snabbt vid ett senare tillfälle. Just nu
har jag porträttbilderna som jag tog inför tredje uppgiften
i GFU som jag måste fixa. Jag har ju bilder så att jag kan
gå förbi pianotjejen och ge dem, men jag tänkte mejla till
henne också. Prio ett är att fixa de bilderna, sen har jag
porträtt- och hästbilderna jag tog med Anna och Klara. De
satt jag lite med i dag så de borde också bli klara till i morgon.

Först måste jag bli klar med översättningen som är intressant
eftersom den handlar om fotboll, samtidigt är det lite trist
att de inte visar några matchbilder om det de pratar om, för
att dokumentärbudgeten inte täcker filmsekvenserna från
matcherna. Det är ju lite trist att de pratar om historiska mål
och visar bilder från när respektive lag tränar.

Sen måste jag ju fixa dimbilderna – vissa ska upp på fotobloggen,
det gäller i och för sig nästan alla bilder utom dem med pianotjejen,
även om kanske hennes fingrar som spelar åker upp. Sen ska några
upp på facebook, och eventuellt här. Vi får se.

Och så har vi bilderna från bröllopet. De borde jag också göra i ordning
imorgon. Tur att tiden växer på träd…

Vi får se vad jag hinner med.

.

Inga kommentarer: