19 februari 2009

.se fem gånger gud

Var och såg Khemiris pjäs ”Fem gånger Gud”, och jag lämnade teatern
med blandade intryck. Vissa delar tyckte jag väldigt mycket om, medan
andra var så där. Ordet stod i centrum i alla fall, men det kändes som
om pjäsen inte riktigt var färdig.

Det var lite som att lägga ett pussel, bitarna ville inte riktigt falla på plats
– sen om det säger mer om mig som pussellösare än om Khemiri som
pusselmakare låter jag andra avgöra. Det var lite av en bergochdalbana,
där texten ömsöm greppade tag i mig ömsöm vaggade mig till sömns.

Interaktionen med publiken var än större än i hans andra pjäs (läs första),
men där var den oväntad.

Skådespelarna var behållningen i pjäsen. De var riktigt duktiga. För mer
information om pjäsen kan man gå in på Khemiris egen hemsida.

TV4 har en intervju med bröderna Khemiri om just den pjäsen.

.

Inga kommentarer: