20 februari 2009

.se flyttkarl

En god vän flyttar till Norge så i dag gick flyttlasset dit,
en lastbil fylld ända upp till taket med föremål, till slut
var det inte allt som kom med, tror jag. Jag smet i väg lite
tidigare efter att varit med om att i princip lägga allt på
plats. Nu har jag ju använt pussel liknelsen så sent som i går,
men det var lite som att lägga pussel, fast formerna var inte
alltid anpassade för att sitta ihop. Vi var tre till en början som
packade lastbilen och åsikterna om vad som skulle packas in
när och hur var många. Jag valde att se på medan det blev lite
av en viljornas kamp. Till syvende sist blev allt bra. Nu återstår
en femtontimmarsresa till Stavanger.

Själv passade jag på att köpa några böcker i antikvariatet som
låg tvärs över gatan, kändes som om jag saknade lite böcker
hemma. Böcker och flyttar går inte riktigt ihop. Vilken pärs det
skulle bli att packa alla böcker i låder och flytta. Just nu är mina
armar gelébitar. Det blir spännande och se om jag orkar lyfta
kameran i kväll när jag ska fota på konserten. Ja, innan blir det
en dusch och sen mat så det ska nog gå bra.

Jag ska bli möbeldesigner och skapa sånt som tar sig ned-
och uppför trappor utan hjälp. helst som har en anordning
som man trycker på och vips är den 2,5 meter långa soffan
2,5 cm och lätt som en fjäder, för att inte tala om vinkylar
och andra djävulsmöbler.

.

Inga kommentarer: