4 februari 2009

.se inspiration

Det är det som driver oss framåt och får oss att skapa. Och den kan
anta många former och komma från alla möjliga håll – både väntade
och oväntade. Som fotografen i tisdags eller fotograferingen av en
främling. Eller några timmars snack med en illustratör om allt mellan
himmel och jord. Allt från tryck till idéer.

Sen kanske det finns saker som bromsar in inspirationen, som tekniska
problem eller tidsbrist, men de går att komma runt… oftast. Särskilt
som det jag råkade ut med skrivaren som sa att mitt bläck livslängd
var övertrasserad – ja, nåt sånt, den sa det på engelska och kontentan
av det hela var att jag inte kunde skriva ut bilderna. Som tur var så
hade jag köpt bläckpatroner – i plural, eftersom det är en fotoskrivare –
så när det inte gick att övertyga den att skriva ut bilden ändå så fick
jag byta och så var vi räddade. Så då kunde man andas ut.

.

Inga kommentarer: