29 november 2007

.se lite inspiration...

Jag tror att jag äntligen sprang ifrån min förkylning, åtminstone hoppas
jag det för i morgon ska jag vara flyttkarl några timmar och sen får man
belöning för det också, vilket är det bästa. Jag har inte varit hemifrån sen
i söndags, mest legat i sängen och tyckt synd om mig själv, men min dator
i knäet och skrivit lite av det som har publicerats de här dagarna.

Jag har några bloggar tänkta om fotografering som är mitt största intresse
just nu, bortsett från CSS-hackandet som driver mig till vansinne. Får man
till nåt som fungerar så blir det inte validerat och då blir det ju inte godkänt,
så jag måste hitta lösningar som är accepterade och inte använda mig av
alla nödlösningar som folk ständigt kommer på.

Jag har inte fotat på hela veckan, jag har inte jobbat på hela veckan heller,
men jag är nog mer frustrerad över fotandet. I morgon måste jag hursomhelst
ringa om kameran och höra vad de säger på Canons helpdesk. På tal om Canon
så svarade jag på nån enkät och en av sakerna som togs upp var Canon vs Nikon,
som är väl fotografernas motsvarighet till datavärldens PC vs Mac. Jag har mina
klara favoriter, men på fotomässan fanns det en monter som imponerade och det
var inte Canons, Nikon hade lagt ner otroligt mycket mer för att locka till sig
så väl nya som sina gamla kunder. Jag menar, de hade en serviceverkstad för
kamerorna. Jag vet inte om Canon har så pass stor marknad och Nikon försöker
erövra den, eller om Canon helt enkelt inte vill satsa på Sverige. Det blir
spännande att se hur det blir nästa fotomässa, för de kan knappast ha undvikit
att se varandras montrar.

Jag hoppas att jag blir klar med CSS-hemsidan den här veckan, för nästa vecka
är jag frisk och jobbar igen.

Jag höll på att glömma, det var ju inspirationen vi skulle komma till, så nu när ni
har tröttnat på mig, så gå tillbaka några ord och klicka på till, så får ni några tankar
om det.

Inga kommentarer: