24 november 2007

.se ett gratistips och lite annat

Ett litet tips som kan vara för intresse för alla som vill lära sig
Photoshop är att Moderskeppet har tillgängliggjort en grundkurs
som man kan ladda ner här, eller så kan man se den online.

Så nu har ni nåt att roa er med ett tag. Nu ska jag försöka jobba lite
och glömma bort min förkylning ett tag, med lite tur så går den på det
och lämnar mig ifred.

Hur klarade sig översättare förr i tiden utan internet. Jag antar att de
hade ett grymt kontaktnät, och att telefonen gick varm långa stunder
på jakt efter allahanda experter. Vi kanske har blivit lite väl beroende
av all teknik som omger oss, prova att gå tre dagar utan mobiltelefon,
så kan du känna följderna av det efteråt, först är det lite som att lämna
klockan hemma – om man är klockbärare – man känner sig naken, sen
är alla upprörda för att de har ringt och inte fått tag på dig. Som om
att ha ett mobilnummer innebär att man ska vara tillgänglig så fort
nån ringer.

Det är tvära sväng just nu. Och det är precis en vecka till att december
ska börja och då blir det dags för lite glöggdrickande, ser fram emot det.
Frågan om det blir nån resa i december eller om jag får roa mig med
att jobba. Vi får se vad resegudarna har för planer för mig.

Inga kommentarer: