20 oktober 2010

.se lite av varje

Tydligen så har den här månaden 5 fredagar, 5 lördagar
och 5 söndagar. Det var någon som påstod att det inte
skedde så ofta, må så vara.

Hur som helst, nu när jag inte är i Barcelona börjar
utställningslokalerna att dyka upp. I en artikel i
La Vanguardia nämner de Fundación Foto Colectanea som jag
antar blir ett av de ställen jag besöker vid tillfälle. Men jag får
väl erkänna att jag kunde ha forskat lite mer än jag gjorde, jag
nöjde mig med att söka efter fotoutställningar och fann inte så
mycket som jag hade hoppats på, å andra sidan hade jag fullt upp
med workshopen så jag hade inte hunnit med det ändå.

Jag gör en lista inför nästa tripp till Barcelona.

Tydligen finns det ett fotomuseum i en fotobutik, men deras webb
verkar inte funka just nu.

iPhone och bilder. Ja, det är klart det funkar. Det funkar med en
camera obscura, så varför i all sin dar skulle det inte funka med en
iPhone. Än så länge äger jag ingen macprodukt. Vi får se om det blir
någon ändring på det.

.



Inga kommentarer: