9 oktober 2010

.se Formentera dag fyra

Fredag, det blev ännu en lång cykeltur, med trollsländeporträtt på köpet.
Vi blev tre till i lägenheten, ett par och deras dotter, vänner
till mina resekamrater. Vi cyklade till stranden direkt den här gången,
badade och sen cyklade vidare och åt på samma ställe som första dagen,
då passade jag på att logga in via barens trådlösa nätverk och uppdatera
min facebookstatus och kolla min mejl, inget speciellt hade hänt.

Jag fick bekräftat att jag blir hämtad på söndag i Barcelona.

Sen cyklade vi till nästa strand och tog ännu ett dopp, men vi tog oss
inte ända till fyren som planerat. Rumpan är mör efter att ha suttit
flera timmar i sadeln, och benen är också möra efter allt trampande.
Det är ganska lugnt på ön, även om det är mycket bilar i den enda
huvudmotorvägen. Men på sommaren måste det vara helgalet, med tanke
på alla moppar som finns att hyra.

Jag har insett att även att om det datummässigt är dag fyra - dvs lördag,
så ligger jag en dag efter i bloggandet. Alltså att det här inlägget handlar
om fredagen, men det är ju så när man skriver, men är i nuet - oftast.

.

Inga kommentarer: