6 oktober 2010

.se Formentera dag ett

Första dagen på resan till Formentera började aldrig, om man räknar
att sömnen delar på dagarna. Vi var ute och åt och tog drinkar med
fotograferna, sen skulle vi hem, ja, de flesta av fotograferna var på väg.

Men på väg hem stötte Alonso på några jobbekanta och plötsligt
så hakade vi på dem i stället för att sova. Det var kul, mycket pomada
och en natt som tog slut strax efter fem. Väl hemma var det ingen idé
att sova eftersom vi skulle gå till färjan runt sju. Och sagt och gjort,
en dusch senare ger vi oss av mot hamnen. Den här gången klaffade allt
och vi kom iväg till Ibiza.

Hon tar emot hyllningar på det internationella fältet.
Som var betydligt större än jag trott.

(jag har faktiskt ingen aning om vad de två raderna ovan handlar om, men
jag låter de vara för att belysa hur trött jag var.)

Där gick vi till nästa färjeterminal och åkte till Formentera. Vi var ganska trötta.
Vi dåsade väl till lite i färjan. Det är en dyr historia, färjan till Ibiza kostar 73 euro
plus 25 till Formentera.

Berättelsen får fortsätta senare för nu börjar jag skriva nonsens som jag inte
tar med i det här webbinlägget. Jag kan säga att vi hyrde cyklar och cyklade
runt tolv kilometer och sen tog vi en ganska lång promenad, i vad jag trodde
skulle bli mitt första medelhavsdopp för i år, men icke sa nicke, det fick vänta.

Klockan åtta var vi tillbaka med matvarorna från affären, men jag var inte
direkt hungrig så på nolltid somnade jag i soffan. Nu börjar ord dyka upp
som jag tänker eller hör och de har inget att göra det jag skriver,
så adjöss för idag.

.

Inga kommentarer: