13 december 2009

.se morgonen efter, maratonflytt

Ja, det blir en lite längre rapport om vernissagen, men först ska jag
smälta alla intryck. Det blev sent på galleriet igår och än senare
när vi gick ut. De flesta i klassen stannade kvar på galleriet och
väntade på ägaren, så jag vet inte vilken tid de kom därifrån. Det
blir kul att prata med de som är där i morgon.

Hur som helst så blev det en tidig frukost efter allt för få timmars
sömn och i väg för att hjälpa Janne med flytt till det nya huset.
Det blev väl tre-fyra vändor med lastbilen under tiden jag var där,
och han hade så mycket grejer i vinden så det inte var klokt. Väldigt
otympligt förrådsyta, med en uppfällbar stege som enda väg upp och ner.
Gissa vad kul det var att ta ned kartonger fyllda med gamla dataspel.

Ena vändan började ryka ur bildäcket så vi hällde lite vatten och då
rök det ännu mer. Ja, det var helt klart inte så bra att köra med
handbromsen visade det sig. Halv elva var jag hemma och då kollade
jag på slutet på första halvlek mellan Valencia-Real Madrid och hela
andra halvlek och jag njöt i stora drag av spelet även om Valencia
kvitterade två gånger så tog Madrid hem segern med 2-3, mer om det
i morgon.

.

Inga kommentarer: