13 december 2009

.se mer galleri

I dag fick jag för mig att galleriet öppnade tio på morgonen
och jag var riktigt seg när jag masade mig upp ur sängen, men
vad gör man inte för konsten. När jag kom fram såg jag att
bara galleristen var där så jag dubbelkollade tiderna och
upptäckte att vi öppnade först elva. Där rök den sovmorgonen.
Men jag hade mackan jag gjort till frukost som jag inte åt
på tåget in för jag inte riktigt var hungrig, eller om det
var för att jag inte satt ensam och inte ville störa min
medresenär, hur som helst så tog jag upp den och började
äta den i den kalla Kungsträdgårdsmorgonen, det var fullt
med sparvar och de små fåglarna ville så gärna äta frukost
de med, så jag tog fram kameran och lät dem hämta smulor
ur handen. Det var riktigt kul.

I morgon är det sista dagen.

Jag träffade en konstnär som gillade mina bilder, han var
målare och sa att han ibland använde bilder för att få
inspiration. Kul om han vill använda någon av mina bilder
för det. Vi får se.

.

Inga kommentarer: