7 juni 2009

.se sommaren på väg, eller...

I dag äventyrade jag mig ut på konsert, men inte Bruce Springsteens
utan Contardo, ni lär nog höra mer av dem. Hoppas jag. De är bra.
Ni kan lyssna på dem här. Ja, jag vet. Jag har pratat om dem tidigare.

Efter konserten gick jag förbi videobutiken vid Folkungagatan
där de erbjöd 4 dvd för 99, så jag var ju tvungen att se om de
hade nåt. Det slutade med att jag köpte en dvd-box om Stockholm
som jag har haft ögonen på ganska länge men som alltid legat lite
utanför min budget. Så nu har jag Stockholmspärlor av
Jan Bergman . Århundradets film STOCKHOLM.

Sen vandrade jag hem i Stockholmsnatten och vädret kändes
lite mildare än tidigare dagar. Kanske en ljusning. Himlen har
så vacker ljusblå färg just nu.

P.S. Hittade en artikel i DN om Bernardo Atxaga. Får be min bror
köpa senaste boken. Glömde helt bort att göra det själv när jag var
där. Den och Benedettis sista bok - som jag sökte på flygplatsen i
sista ögonblicket, men då var det lönlöst. DN hade en kort notis
med bild om hans död.

.

Inga kommentarer: