6 juni 2009

.se önsketimmen

Jag sitter och funderar halvsegt vad jag ska skriva om i dag,
och efter ett tvåtimmarspass där jag fotade en kompis dotters
ridning på en häst – läs ponny, som dottern poängterade tydligt –
det märks att mamman är översättare. Benämningar på saker
och ting är viktiga. Lite god mat och vin som belöning för bilderna
som jag måste fixa i dagarna och den långa resan hem sög helt musten
ur mig. Jag har skrivit lite mer om ljuset, men det får vänta.

Av nån anledning fick jag en mejlförfrågan om att jag skulle skriva mer
om Aik, Barcelona, Moody Blues… Vem? Vilka? Vad? Varför? Så jag
tänkte att vad fan, varför inte, man får hålla läsarna nöjda och belåtna
och eftersom det är lördag i dag så vad passar bättre än
Tuesday Afternoon”.



Aik och Barcelona. Ja, håll till godo.



Så, det får räcka för i dag.

.

Inga kommentarer: