21 juni 2009

.se havsutsikt...

Klockan sju ringde telefonens larm för att väcka mig, då hade jag redan
varit vaken i tio minuter. Jag var lite osäker kvällen innan om jag
verkligen skulle vakna så tidigt en söndagsmorgon. Ja, inte för att det
skulle gå bättre någon annan veckodag, men just söndag känns som
en vilodag per se.

Solen värmde vilket man inte varit bortskämd med den senaste
veckan, både sol och värme. Det har mest varit regn för hela slanten.

Kameraväskan var packad och klar, och med kameran i högsta hugg
hoppade jag på Saga Lejon och vi gav oss iväg mot Kanholmsfjärden
som ligger innanför Sandhamn, och det var ett hundratal båtar som
åkte bakom eller som körde om oss. Det var strålande sol och ganska
blåsigt, men Ericsson-chartrade båten Saga Lejon bjöd på macka,
lunch och eftermiddagsmacka. Nåja, bjöd och bjöd, så var det Özay
som bjöd - tills jag betalar tillbaka om typ nio veckor eller så, men
gott var det. Dessutom var det ett sant nöje att åka i den vackra
skärgården i Stockholm för första gången i år.

Det var många otroligt vackra segelbåtar, bland annat Stockholmsbriggen
Tre Kronor och ett annat skepp som jag inte riktigt vet vad det kan
tänkas heta. Kanske när jag ser närmare på bilderna kan jag återkomma
med ett namn. Jag återkommer garanterat med en bild i alla fall.

Dessutom var marinens nya stealthkorvett Helsingborg där, mitt bland
tusentals fartyg i alla möjliga storlekar.

Ja, all uppståndelse berodde på Volvo Ocean race. Dagens etapp vanns
av Telefónica Blue. Ericsson-båtarna var ganska lama, men vad gör det
när vädret är strålande.

.

Inga kommentarer: