5 september 2009

.se fotboll för hela slanten

Först hade vi match och mina vänner tog paus från La Liga-
fotograferandet för att istället fota division sju i Sverige.
Det var nog en antiklimax. Men det var skönt soligt väder
att spela i. Tyvärr blev det förlust efter ett par lobbmål över
vår två meter långa målvakt. Jag gjorde en bici som träffade
i huvudet på backen som drog ner mig, så jag borde ha fått
straff. Han fick gult kort för han skrek ”helvete!”.

Just nu leder Sverige, Portugal spelar oavgjort och Spanien
börjar först om en timme eller så.

Ah, och passar på att tipsa om maträtten som jag lagade i dag
för den var gudomlig god. Det är bara att googla efter blommig
potatis. Lustigt namn på en rätt. Men det är lax, med potatis i
ugnen, med ett ”täcke” av cheddar, persilja och flagad mandel.
Det blev oerhört krispigt och gott. Gudomligt sa jag visst.

.

Inga kommentarer: