18 augusti 2009

.se regn, emil jensen och parkteatern

Ja, det regnade och regnade och sommarskuren tog aldrig slut.
Men det lättade lite och Vitabergsparken bjöd på Emil Jensen,
som jag bara hade hört talas om och pratat lite grann med.
Trevlig prick och härlig föreställning med prat och musik.
Regnet var en objuden gäst, men väldigt vackert om än
väldigt blött och kallt. Ångrade som vanligt att jag inte tog
med mig kameran, knäppte några bilder med mobilen, men
det är ju inte samma sak, även om det är bättre än inget
alls. Länken ovan är till Emil Jensens hemsida, där det
finns mycket matnyttigt som jag ska botanisera under
kommande dagar.

Sen tog vi en liten drickpaus på Sacre Coeur, rätt trevligt
ställe där jag också hade velat ta ett par bilder. Dessutom
har de fotoutställningar. Den här gången handlade om
Stockholm.

Där hittade jag också en tidskrift som heter Unfold Magazine,
som ägnade sig åt dokumentärfotografering och hade
bland annat en bildserie av Martin Parr. Det enda jag
inte gillade var typsnittet de använde inför varje bildserie,
framför allt för jag tyckte att det var ganska oläsligt.

.

Inga kommentarer: