15 augusti 2009

.se midnattsloppet...

...spärrade min väg till tåget, så jag fick snäll se på ett
hav av gröna människor springa förbi, efter ett tag blev det
glesare i leden så att jag kunde ta mig över till rätt sida
av gatan och cykla vidare till Stockholms Södra. Där var det
kaotiskt som tur var så var det bara Södertäljetåget som var
fullsmockat så att inte ens en nål fick plats. På mitt tåg
var det bara lite småbråk så vi fick vänta på polisen, som
tur var så var det i alla fall när jag var framme, så jag
klev av och åkte hem. Av en av ungdomarna som var på plats
fick jag höra att det inte alls var nåt bråk utan bara nån
grabb som försökte komma åt nödbromsen och de andra hindrade
honom. Bra jobbat.

Läste i tidningsrubrikerna på SvD - tror jag - såg bara
rubriken inte vilken tidning eller dag det var, att "svenskar
ratar grönsaker", tacka fan för det. Gå till en grönsaksdisk
och titta hur det ser ut. Dimman vid löken är av alla jävla
flugor som flyger omkring de ruttnande resterna. Grönsakerna
är hårda, omogna eller ruttna. Om de inte är alla tre saker
samtidigt, som måste sägas vara en vetenskaplig bedrift.

Allt detta har vi att tacka. Ja, vem då? Det är frågan.
Visst det finns ställen där grönsakerna är fräscha, men
de är tyvärr snarare undantag än regel.

.

Inga kommentarer: